top of page

Credit de nevoi personale


Nu este chiar shopping, dar te ajuta la asa ceva. Creditul de nevoi personale presupune ca te duci la banca, iti alegi suma pe care vrei sa o imprumuti, si pe ce perioada. Te pune sa alegi si dobanda, daca sa fie variabila sau fixa. Din proprie experienta urmeaza:

Credit de nevoi personale ING.

Am luat suma de 7000 ron cu gandul sa`mi cumpar o bicicleta de downhill la 3-4000 lei, iar restu sa`i cheltui pe altceva... Zis si facut, Ajung la ING, ma intreaba de salariu, daca iau la ei sau nu (ajuta la scooring), bonuri de masa si alte zeci de balarii. In clipa cand faci creditul, iti face si asigurare de viata + comision de (habar nu mai am ce), din care am ajuns sa iau doar 6700 ron, cu rata variabila de 320 ron pe luna timp de 2 ani,urmand sa scada. S-a aprobat, iar in clipa urmatoare aveam banii pe card.

Dupa ~ 3-4 luni, banii s-au cheltuit, desi initial aveam o marja de 2500 ron sa`i restitui anticipat, ca sa`mi mai scada ratele si dobanda, dar s-au cheltuit "subit" sub anumite circumstante. Intre timp am vrut sa fac o refinantare, adica sa platesc creditul actual, si sa`mi mai ramana bani.... Din 7000 am ajuns sa mai am datorie 5800 si incepe o mica presare financiara inainte de salariu. Daca tot fac refinantarea, sa o fac cu cap, zic eu. Iau 10000 ron, din care achit 5800 si raman cu 4200 (~900 euro). Calculat pe internet pe o perioada de 5 ani, venea rata 160 ron (la jumatate din cat aveam acum). Din pacate ING nu mai imi acorda o refinantare, asa ca apelez la alte banci, dupa cum urmeaza:

Raiffaisen - nu sunt eligibil

Credit Europe Bank - nu am facultate

Banca Romaneasca - nu sunt eligibil

Banca Transilvania - nu am destula vechime la actualul loc de munca

Garanti Bank - rata ajungea la 230 ron, pe 5 ani, ptr suma de 10000, din care aveau nevoie contract de munca si actul aditional de majorare, factura de la internet, si ptr scooring, sa trec salariu la ei.

Toate cu aprobabre in 2-3 zile!

Intrebarea mea este:

La ce PULA MEA, mai va laudati cu credite de nevoi personale cand cereti pe drq in 14?

Pana acum doar ING`ul a fost ok, prin aprobarea directa, rapida si pe loc a banilor, in conditiile "locuiesti cu parintii, salariu 1700 + 20 bonuri, ultima scoala absolvita liceu, ai cel putin 6 luni la actualul loc de munca, iar ptr scooring iei salariu prin ei"

Per total ING o bila alba ptr credit, o bila neagra ptr refinantare

Restul de banci amintite mai sus o mare bila neagra (respectiv 10 bile negre)


bottom of page